Kamceng dengan Solat

Lepas balik dari program di Shah Alam hari tu ingat nak menghabiskan masa dalam bilik saja al-maklumlah, dah 3 hari meninggalkan bilik. Tapi tiba-tiba ada sahabat ajak keluar main boling. Apa lagi, cepat-cepat terima pelawaan. Kalau tak memang terperap dalam bilik jawabnya. Sebenarnya memang nak keluar pun (haha..) tapi tak tahu nak kemana. Bila ada orang ajak apa lagi, terima je la.. Kang menyesal pulak kalau menolak. Selagi tak mula final projek boleh la berjalan-jalan dengan senang hati. Lepas main boling, masuk la kedai buku. Kemudian terpandang buku yang comel. Tajuknya "kamceng dengan solat", harga RM13.00 jer. Buku ni pun sebenarnya Akhi Rahim dari Manipal yang cadangkan.


Akhirnya jumpa juga buku ni.. Buku yang agak santai tapi penuh dengan input. Cara pendekatan yang digunakan amat menarik sesuai dalam mendekati mad'u yang bergelar remaja dan mendidik menjadi generasi "soleh wa musleh". Sebenarnya agak rambang mata juga la dalam kedai tu. Banyak sangat buku, rasa macam nak beli semua jer tambahan pulak ada beberapa buku "new arrival". Best jugak la shopping buku hari tu, setidak-tidaknya hilang jugak kecewa tak dapat pergi pameran buku antarabangsa dekat PWTC bulan lepas. Masa tu dah nak dekat final, cuma sempat pergi Biocareer Fair & Exhibition jer.






memang best exhibition tu. Bukan jer pendedahan mengenai industry biotech di Malaysia ni tapi mcm2 produk dan kajian yang di pamerkan. Sebenarnya banyak lagi gmbar tapi belum transfer dari handycam. jd kepada kawan2 yang nak ambil gmbar, sabar ye. hehehe..


0 comments: